پیتر دراکر، متفکر برجسته تجارت قرن بیستم بود که بیان کرد تجارت دو کارکرد دارد: بازاریابی و نوآوری. این مقاله قصد دارد هر دو این ایدهها را در هم ادغام کند و 10 ایده بسته بندی جالب محصولات را بررسی کند. بسته بندی در نهایت یک عملکرد بازاریابی است؛ این پیام بازاریابی نهایی مشتریان شما قبل از خرید محصول شما است. اگر یک فروشنده هستید، بستهبندی شما میتواند عامل اصلی تعیین کننده موفقیت محصول شما باشد.
امروزه، برای شکستن رکورد فروش صدها محصول رقیب دیگر، باید متفاوت بود. به آنچه رقیب شما انجام میدهد نگاه کنید و مطمئن شوید که ظاهری خلاقانه و منحصربهفرد برای نحوه بسته بندی محصولات خود درنظر گرفتهاید. نوآوری در بسته بندی محصولات شما را مورد توجه قرار میدهد، به ساخت برند شما کمک میکند و به محصول شما شخصیتی بینظیر میبخشد. در یک کلام، محصول شما در ابتدا با بسته بندیاش ارزیابی میشود.
بنابراین، چگونه نوآوری به خرج دهیم و بسته بندی جذاب محصول را پیادهسازی کنیم؟ در اینجا ده ایده برای بسته بندی محصولات وجود دارد که میتواند بسیار کمک کننده باشد. پس در ادامه با ما همراه شوید.
1. بسته بندی قابل استفاده مجدد ایجاد کنید
اگر بتوانید بستهبندی محصول خود را به گونهای طراح کنید که جعبه یا بطری آن قابل استفاده مجدد باشد، حرکت مثبتی در روش های بسته بندی محصولات خود ایجاد کردهاید. به این صورت جعبه یا بطری پس از تمام شدن اصل محصول هنوز هم قابل استفاده است که همین موضوع، مشتری را به خرید مجدد ترغیب میکند.
2. در طراحی، سنتشکن و خلاق باشید
همه ما به تکرار بسته بندیهای خسته کنندهای یک شکل و یکسان هستند را بارها دیدهایم. همچنان به عنوان یک واحد تولیدی، میتوانید بستهبندی بسیار استانداردی داشته باشید، اما فقط با اضافه کردن کمی پیچ و تاب به جعبه محصول خود، میتوانید از بقیه متمایز شوید. برای مثال اگر خط تولید سسهای پمپی را دارید، میتوانید با ایجاد کمی تغییر در ظاهر بسته بندی محصولات، آن را جذاب کنید.در روش بسته بندی فلزی نیز میتوان با افزودن رنگ ها و طرح های گوناگون، عنصر جذابیت را به آن ها اضافه کرد.
3. طراحی را محور بسته بندی خود قرار دهید
اکثر مردم اول به محصول و در مرحله بعد به بستهبندی فکر میکنند؛ اما Method Products این معادله را تغییر داد. آنها از همان ابتدا بر روی روش های بسته بندی محصولات تمرکز کردند. درنظر گرفتن عنصر زیباییشناسی در بستهبندی، سبب میشود محصولات به عنوان آیتم اضافی به نظر نرسند و دکوراسیون مکانهای مختلف را بد منظره جلوه ندهند.
4. بسته بندیهای سرگرم کننده ایجاد کنید
بسته بندی سرگرم کننده فقط نباید برای بچه ها باشد، زیرا بزرگسالان نیز دوست دارند سرگرم شوند. رنگهای روشن و اشکال غیرمعمولی که بر محصولات کودکان غالب هستند میتوانند در محصولات بزرگسالان نیز موثر واقع شوند.
5. از رنگهای متنوع و مکمل در طراحی استفاده کنید
واقعیت این است که رنگهای شاد و با روحیه، تاثیر بیشتری در جذب مشتری دارند. زمینه بسته بندی محصولات خود را سفید انتخاب کنید و با رنگهای جذاب بر روی آن مانور دهید.
6. از برچسبهای متنوع و جذاب برای بسته بندی محصولات استفاده کنید
برچسبهای فویلی جذابترند و امکان طراحی مدرن را برای بسته بندی جدید محصولات فراهم میکنند. بنابراین به جای برچسبهای شفاف پلاستیکی، از برچسبهای فویلی برای جلب توجه بیشتر استفاده کنید.
7. رعایت کیفیت بسته بندی
در فرایند بسته بندی، یکی از مهم ترین مسائلی که باید مورد توجه قرار دهید، کیفیت بسته بندی می باشد.بسته بندی باید دارای ساختاری مقاوم و خوب باشد.
8. بسته بندی خود را بر روی یک هدف خاص متمرکز کنید
همانطور که محصول خود را برای جمع خاصی از افراد که مخاطبان هدف شما نامیده میشوند طراحی میکنید، بسته بندی محصولات نیز باید با توجه به ویژگیها و علایق همین جمع طراحی شود.
9. ادغام دو مفهوم بسته بندی
بطریهای شیشهای نوشابههای قدیمی را نگاه کنید. حالا همین فرم بطری را با فلز تولید کنید. چندین برابر جذابتر و البته باکلاستر خواهد شد!
10. برای الهام گرفتن به طبیعت نگاه کنید
طبیعت میتواند بزرگترین الهامبخش برای بسته بندی جالب محصولات باشد. موز، کیسه کانگورو، مخروط کاج را در نظر بگیرید. اینها همه نمونه هایی از طبیعت هستند که شکل کارآمدی از بستهبندی را ایجاد میکنند. بسته بندی طبیعی معمولا ظریف و زیبا و همچنین کارآمد است.
سخن نهایی
ایده این مقاله این است که شما را به فکر بیشتر در مورد بسته بندی محصولات خود وادار کند. یکی دو مورد از این ایدهها را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که چگونه می توان آنها را با محصول شما تطبیق داد. اگر روی بستهبندی خود تمرکز کنید و چیزی ایجاد کنید که منحصر به شرکت شما باشد، موفقتر خواهید بود. به یاد داشته باشید، بستهبندی شما نه تنها باید حاوی محصول شما باشد، بلکه پیام بازاریابی نهایی شما به مشتریان است. به آنچه که رقیب شما انجام می دهد نگاه کنید و مطمئن شوید که پیامی قوی با بستهبندی اختصاصی خود ارائه میدهید.
کارخانه قوطی سازی کن ساز، ارائه دهنده با کیفیت ترین محصولات در زمینه قوطی رنگ، قوطی اسپری و … می باشد.در صورت تمایل به همکاری می توانید با ما تماس بگیرید.